Overheid: werken aan vertrouwen

De gemeente staat als overheid het dichtst bij de inwoners. De voorlichting van de gemeente moet helder en eerlijk zijn. De burger moet zich serieus genomen voelen. Het bestuur is er voor de burger en niet de burger voor het bestuur.

Bestuurders moeten eerlijk, oprecht, integer, zichtbaar, bekend en benaderbaar te zijn en actief betrokken op de samenleving.

Raadsleden vertegenwoordigen de burgers in het bestuur van de gemeente en behartigen hun belangen. Uitgangspunt voor de SGP is dat in de democratisch gekozen gemeenteraad de uiteindelijke besluitvorming plaatsvindt, waarbij het algemeen belang voor het persoonlijke belang gaat.

De fysieke en digitale toegankelijkheid van gemeentelijke gebouwen en informatievoorziening voor ouderen en mensen met een lichamelijke of zintuiglijke beperking blijft een belangrijk aandachtpunt. De gemeente dient zich in te blijven zetten voor een optimale en professionele dienstverlening en transparant en laagdrempelig te werken.

De gemeentelijke organisatie dient ruimte te bieden aan en open te staan voor meer mensen met een arbeidsbeperking.

Lid worden

Dankzij zo'n 30.000 SGP-leden, kunnen wij, landelijk en lokaal, een vuist maken in de politiek. Wil jij hier ook aan bijdragen?

Doneren

Is een lidmaatschap niet wat je zoekt, of je bent al lid? Ook financiële steun stellen wij erg op prijs.

Werk mee

Wil jij bijdragen aan het behalen van onze doelen? Bekijk dan de openstaande vrijwilligers- en vaste functies.