Participatie: een mooier Huizen

Burgers komen steeds vaker met alternatieven voor overheidsbeleid. De overheid zou een ‘affectieve’ overheid moeten zijn die de burger en zijn ideeën hartelijk verwelkomt. Er moet actief ruimte worden geboden voor dit ’zelf organiserend vermogen‘ van de samenleving.

De voorlichting van de gemeente moet helder en eerlijk zijn. De burger moet zich serieus genomen voelen. De SGP wil verder experimenteren met de wijkgerichte benadering door te kijken op welke wijze de buurten meer kunnen worden betrokken bij de inrichting en het beheer van de eigen woonomgeving.

Een extra investering van de gemeente in openbaar groen is dan bijvoorbeeld mogelijk, als de onderhoudslasten (deels) door inzet van bewoners wordt gecompenseerd.

In Huizen zien wij verschillende initiatieven op het gebied van heel, schoon en duurzaam. De SGP heeft veel waardering voor de vrijwilligers van Huizen Schoon en Huizen Duurzaam. Op het gebied van veiligheid in de eigen buurt of oog voor elkaar zijn de buurtpreventieverenigingen en Buurten met buren actief. Samen maken wij Huizen mooier, socialer, veiliger en schoner.

Lid worden

Dankzij zo'n 30.000 SGP-leden, kunnen wij, landelijk en lokaal, een vuist maken in de politiek. Wil jij hier ook aan bijdragen?

Doneren

Is een lidmaatschap niet wat je zoekt, of je bent al lid? Ook financiële steun stellen wij erg op prijs.

Werk mee

Wil jij bijdragen aan het behalen van onze doelen? Bekijk dan de openstaande vrijwilligers- en vaste functies.