Werken: bedrijvigheid telt

Zelfstandige ondernemers in het midden- en klein bedrijf zijn de ruggengraat van onze Huizer economie en verdienen steun. De SGP vindt dat er in ieder geval ruimte moet zijn voor Huizer bedrijven die willen uitbreiden. Nieuwe bedrijven worden ontvangen met een ‘rode loper benadering’.

Winkeliers zijn hard bezig hun bestaansrecht te bewijzen tegenover webshops. Beleving, ontmoeting, meer levendigheid en een grotere aantrekkingskracht. Horeca en detailhandel als nieuwe aantrekkelijke concepten of mengvormen die voor een breed publiek aantrekkelijk zijn. Belangrijk dat er voldoende ‘trekkers’, zoals Blokker, Hema en Action, in Huizen blijven.

Wat de SGP betreft is de zaterdagmarkt rond het Oude Raadhuisplein een trekker van regionale betekenis. Horeca kan het plein aantrekkelijker maken, maar verschuiving van de markt moet in nauw overleg met de marktlieden worden bekeken.

Verder dient er blijvend aandacht te zijn voor het grote belang van de overige winkelcentra. Deze centra bevorderen de sociale samenhang, de contacten en daarmee de leefbaarheid van onze wijken.

De SGP wil verder het gratis parkeren bij winkelcentra handhaven. Een duidelijke meerwaarde voor Huizen. Op drukke momenten is een goede routing naar vrije parkeerplaatsen daarbij wel van belang. Net als meer groen.

Lid worden

Dankzij zo'n 30.000 SGP-leden, kunnen wij, landelijk en lokaal, een vuist maken in de politiek. Wil jij hier ook aan bijdragen?

Doneren

Is een lidmaatschap niet wat je zoekt, of je bent al lid? Ook financiële steun stellen wij erg op prijs.

Werk mee

Wil jij bijdragen aan het behalen van onze doelen? Bekijk dan de openstaande vrijwilligers- en vaste functies.